Doprava
-
Lodní doprava:
- Labe je důležitou tepnou lodní dopravy, která spojuje vnitrozemské Česko se Severním mořem. Podél něj vede důležitý železniční tah z Prahy do Drážďan a o něco dále od řeky vede mezinárodní silnice i budoucí dálnice D8 spojující tyto dvě města.
-
Silniční doprava
- Předpokladem pro další hospodářský a tím i sociální rozvoj Ústeckého kraje je modernizace stávajících a stavba nových dopravních spojení nejen mezi hospodářskými centry kraje, ale především těch, které umožňují kvalitní a rychlé spojení zejména se sousední Spolkovou republikou Německo, jež je vstupní branou do dalších zemí Evropské unie. To se týká jak silniční dopravy, tedy dokončení dálnice D8 Praha - Drážďany, rychlostní komunikace R7 Louny - Most - Chomutov, tak modernizace železničního koridoru Děčín - Praha - Vídeň a zlepšení splavnosti Labe .
-
Železniční doprava:
- Železniční síť kraje vykazuje vysokou konektivitu a akcesibilitu, vysoce koncentrované osídlení v pánevní oblasti umožňuje koncentrovat osobní dopravu do méně dopravních spojů. V roce 2012 zde začnou jezdit moderní jednotky z Děčína do Kadaně a z Ústí nad Labem do Litvínova.Hlavní železniční tah, IV. železniční koridor, prochází Ústím nad Labem a pokračuje do Německa. Po druhé straně Labe vede železniční trať z Lysé nad Labem do Ústí nad Labem a představuje především důležitou tepnu pro nákladní vlaky.
-
Autobusová doprava:
- Integrovaný dopravní sysytém Ústeckého kraje je Integrovaný dopravní sysytém veřejné osobní dopravy, který zavádí na svém území Ústecký kraj. Mezi hlavní cíle patří zavedení možnosti cestovat různými dopravními prostředky různých dopravců na jednu jízdenku v zónově rrrelačním tarifu, souběžně je prováděna optimalizace dopravy a zvyšovány standardy kvality. V první fázi od května 2008 odbor dopravy krajského úřadu nazýval integrovaným dopravním systémem pouhé vzájemné uznávání bezkontaktních čipových karet jako elektronických peněženek a clearing plateb mezi dvěma autobusovými dopravci. Od prosince 2011 byl na 10 autobusových linkách Bus Line a. s. v oblasti Lounsko-západ pilotně zaveden IDS zahrnující i zónově-relační tarif, specifické číslování linek trojcifernými čísly, nové standardy vozidel a informačního systému na vozidlech i označeních zastávek. Výhledově má být systém v lednu 2015 rozšířen na celé území kraje a má do něj být zahrnuta i železniční doprava.
- Autobusové linky MHD mají čísla z rozsahu 2–20 (neobsazena čísla 1, 8; linka 20 je sezonní cyklobus) a 26 (celkem 18 denních linek), noční linky 101–103, licenční čísla 595003 až 595103. Trolejbusové linky mají vyhrazenou číselnou řadou od 51 do 62. Městské autobusové linky obsluhují i města Trnice a Chabořovice a obce Chlumec, Přestanov, Stebno, Dolní Zájezny, Řehlovice, Habrovany. Některé z těchto měst a obcí se v 90. letech od Ústí odtrhly.
- Na území města Ústí nad Labem zasahují i trasy linek číslo 123, 137 a 138 Mhd Teplice, provozované společností Veolia Transport Teplice s. r. o.
- Tramvaj byla v Ústí zavedena již roku 1899 (zrušena 1970). Městská autobusová doprava byla Elektrickými podniky zahájena krátce v roce 1926, trvale pak od 19. listopadu 1929, a zajížděla i mimo tehdejší hranice města. Postupně byly zaváděny linky č. 10, 9, 11, 12, 14 a další. Od roku 1953 se městské autobusy usídlily v tramvajové vozovně v Předlicích, kterou pak po zrušení tramvajového provozu obsadily zcela. 1. června 1970 byly zrušeny tramvaje. 9. května 1974 vznikl přestupní uzel Obchodní dům Labe. Od 26. října 1987 se hlavní uzel přemístil na Mírové náměstí. 1. července 1988 byla zavedena trolejbusová doprava